Microsoft: Vláda by mala mať právo dať počítač do karantény

scott_charney.jpg Podľa vyjadrenia Scotta Charneyho, viceprezidenta spoločnosti Microsoft, na konferencii RSA, ktorá sa konala minulý týždeň v San Franciscu (USA), by vláda mala mať právo zabrániť infikovanému počítaču pripojiť sa k internetu, teda by mala mať možnosť dať ho do karantény, podobne ako má právo dať do karantény človeka nakazeného nebezpečnou infekčnou chorobou.

Táto myšlienka by sa podľa Charneyho mala rozšíriť na spotrebný trh, kde operuje väčšina botnetov. Úlohou umiestňovať počítače do karantény, odpojením od internetu, by mali byť poverení poskytovatelia internetových služieb (ISP). Nepredpokladá však všeobecnú akceptáciu tejto myšlienky verejnosťou a ani samotnými poskytovateľmi internetových služieb. Predpokladá, naopak, odpor zo strany používateľov, pretože ISP by zasahovali do ich súkromia a verejnosť by mohla mať obavu, že sa táto právomoc rozšíri aj na identifikáciu nelegálne nadobudnutého obsahu chráneného autorským právom, ako sú filmy a hudobné nahrávky.

Presadenie takéhoto modelu ochrany pred škodlivým softvérom si pravdepodobne vyžiada súčinnosť štátu. Charney dodáva, že diskusia k téme a prvé kroky týmto smerom by sa mohli udiať v priebehu dvoch až piatich rokov.

Ďalší zaujímavý aspekt je model financovania týchto opatrení. Do úvahy prichádzajú sily trhu, keď napríklad odpojenie infikovaných počítačov môže ušetriť ISP náklady znížením zaťaženia prenosových liniek dátovými prenosmi generovanými škodlivým softvérom. Ak motivácia trhu nebude stačiť, do úvahy prichádza použitie časti daňových príjmov štátu.

Zdroj: The Inquirer



Ohodnoťte článok:
   

Váš názor:

 
 
  • Avatar Deafboy: Určite by som ľudí neodpájal. Prístup na internet je pre niektorých ľudí nutnosť, za ktoú si každý mesiac platia... Na druhej strane by som určite zaviedol pomerne otravné opakujúce sa varovania. 20.03.2010 14:56  
    • Avatar Deafboy: prípadne aplikovať podobnú politiku, akú niektorí ISP aplikujú pri prenesení nadmerného objemu dát... napríklad zníženie rýchlosti na únosné minimum. Tak aby bol zabezpečený prístup na internet v prípade núdze, ale aby na druhej strane aby dotyčný pocítil nejaké tie reštrikcie. 20.03.2010 14:59  
    • Avatar Tomas: To by bolo tiez dobré riešenie. Inak nechápem, ako niekto z vonka môže zistiť, že mám v PC vírus. Čo ak mám vírus iba na usb klúči z ktorého prílohu posielam v maily? No a aj ked nejako zistia, že mám PC zavírený, tak prečo by ho rovno nevyliečili? 22.03.2010 14:51  
    •  
       
  • Avatar Tomas: je to nereálne, zbytočné a od veci. Radšej by vláda mala odvíriť alebo zformátovať mu tento PC za poplatok do 3 dní od.... :) 18.03.2010 16:25  |  Reagovať  
  • Avatar karol: U mojho ISP je bezne ze ak mas clovek zasvinene PC nedostane sa na net ale mu len vybehne stranka s varovanim ze si ma odstranit virus s PC a internet zas pojde :) 15.03.2010 12:23  |  Reagovať  
  • Avatar Tomas: Inak skvely sposob ako odstavit konkurenciu. Staci nakazit ich serveri, ktore vlada odpoji od internetu :-) 13.03.2010 22:01  |  Reagovať  
  • Avatar Tomas: Zeby to bolo odchodom Gatesa, ze sa v poslednej dobe objavuju taketo sproste napady? Dan z Internetu, pocitace v karantene. Este dobre, ze zijeme v Europe. 13.03.2010 21:51  |  Reagovať  
  • Avatar Cage: Toto fakt nie je zly napad... Ktovie mozno,ze to prejde.... 13.03.2010 09:51  |  Reagovať  
  • Avatar Roman Kanala: Zaujímavé protirečenie. Keď niektoré vlády preventívne odpoja nakazené počítače od siete tak, že na ne nedajú MS-DOS, tak MS-DOS zbesnie a kričí diskriminácia. MS-DOS na sieti rovná sa nakazený MS-DOS. Mnohé vlády prešli na Linux. 11.03.2010 13:53  
    • Avatar Uhlik: toto mi tu uz naozaj dlho chybalo :o))) ... 12.03.2010 22:38  
    • Avatar M: skor by mali dat do karanteny Romana Kanala. Tie jeho MS-DOS hystorky su otravne. 16.03.2010 13:23  
    • Avatar HoGo: Prepáčte, preložil by mi to niekto? Čítem tretí krát a stále nechápem o čom to píše :(. 17.03.2010 11:49  
    • Avatar Tomas: RK má pravdu a tiež mi to tu chýbalo :D :) 18.03.2010 16:29  
    • Avatar Tomas: to HoGo: píše že každý windows sa zavíri. A ked vlády nechcú kúpiť windows tak MS pinduje...a ked vláda odpojí od internetu "všetky" pc v krajine, myslíš že pindovať nebude? :D 18.03.2010 16:32  
    •  
       
  • Avatar Peto_MiG: Microsoft by mal v prvom rade zabezpečiť svoj softvér, aby sa kvôli nemu nevytvárali tie siete botnetov. 11.03.2010 09:04  
    • Avatar redguy: Tie siete botnetov vytvára hlúposť a naivita používateľov.... 19.03.2010 16:43  
    •  
       
  • Avatar stivki19: Je pravda že to može byť užitočné ale ....je moja sukromná vec aký mam obsah na HDD ... ... veľa ľudí ... si sťahuje ...hudbu filmy a pod. a porušuje autorský zákon . 10.03.2010 21:12  
    • Avatar gf: ja stahujem hudbu a filmy a neporusujem autorsky zakon.. a ty ako ? 14.03.2010 00:42  
    •  
       
  • Avatar miky: podla mna by mal byt MS zapisany do ustavy kazdej krajiny ako jediny mozny zdroj akehokolvek kodu a keby sa niekto rozhodol inak bude stihany a popraveny... 09.03.2010 13:38  |  Reagovať  
  • Avatar jobby: takýchto xujov treba dať do karantény 09.03.2010 12:08  |  Reagovať  
  • Avatar capo: no vladu nech do toho netahaju, tej do toho nic ci niekde je zavireny pc ci nie, okrem toho pojem zavireny pc je dost relativny

    pc mozu odpajat max tak ISP ale na to maju pravo uz aj teraz, v zmluvach nieco take urcite spomenute je takze netreba nic menit, len kopnut do ISP nech to zacnu realizovat
    09.03.2010 10:31  |  Reagovať
     
  • Avatar Dodo: Podla mojho nazoru by vlada mala mat pravo zakazat predaj a distribuciu lahko napadnutelnych (malo zabezpecenych) operacnych systemov. Rovnako ako nie je mozne predavat nebezpecne auta, chladnicky ci pracky. Vlada by mala pozadovat od predajcov SW zaruky pre spotrebitela, rovnako ako pre auta, chladnicky ci pracky. Niekto tu chce len prava bez toho aby mal co i len minimalne povinnosti ... 09.03.2010 09:17  
    • Avatar themo: Súhlasím. Pokiaľ má niekto nainštalovaný mrkvošrot - a je jedno či legálne alebo nie - stáva sa živnou pôdou pre rôzne vírusy. Som za to, aby vláda odpájala infikované stroje, som však aj za to aby mal užívateľ právo žiadať adekvátnu náhradu od poskytovateľa softvéru ktorý bol infikovaný... Pokiaľ uvoľní firma vyvíjajúca softvér svoj produkt, mala by niesť zodpovednosť za jeho nenapadnutelnosť. Mnohé firmy (aj Mrkvošrot) si totiž myslia že stačí ak zabezpečia že softvér robí to čo má, mali by však myslieť ...celý príspevok 09.03.2010 12:47  
    • Avatar slamo: Jednoznačne! SOIka by si mala dať vyhotoviť štatistiky, ako je ten-ktorý OS náchylný na zavírenie, a nebezpečné produkty sťahovať... 09.03.2010 14:20  
    • Avatar xXx: Ak zaparkujes Mercedes do stredu ciganskej osady a oni ti ho rozkradnu, poskodia a znicia tiez budes pytat od Mercedesu nahradu za to ze to auto bolo nedostatocne bezpecne? Inak tvoje prava ti dovoluju aj byt ticho, tak radsej to pravo vyuzi lebo nema vyznam aby si takto stracal svoju dostojnot. 09.03.2010 18:28  
    • Avatar pekarito: Dodo, chces zakazat predaj vsetkych operacnych systemov? Kazdy OS je lahko napadnutelny. Staci ak user zada "slovnikove" heslo na 5 znakov. Dalsia vec je, ze niektori ludia systemy vobec nepatchuju, otvaraju rozne prilohy v nevyziadanych mailoch a pod.
      09.03.2010 23:30
       
    • Avatar hmmmm: xXx a pekarito: cital niekto z vas uz licencne podmienky k akekukolvek SW , OS ... M$ Win vratane ??? urcite nie ... lebo keby ste obaja dostali rovnake zarucne podmienky na auto, telku, mobil ... tak v zivote si ich nekupite ... toto je chore v celom SW priemysle ... a tu nejaky lajdak M$ ide kricat, chytte zlodeja :-) 11.03.2010 20:30  
    • Avatar pekarito: hmmm .. licencna politika je ina vec.. s tou nesuhlasim ani ja.. ale z hladiska funkcnosti tie systemy nie su zle.. 12.03.2010 15:58  
    • Avatar no hlavne: ze su dobre a zavirene ... vsakano :-) 12.03.2010 21:11  
    • Avatar lukyboy: sranda... ked mam povedat pravdu kazdy z nas vie ze Windows Vista a Windows 7 prisli v pravy cas lebo ten XPcko na sieti sa rovna hned botnet zavireny a zaspamovany system a to clovek nemusi chodit po pochydešrnych strankach..... nechcem obhajovat Linux lebo nie kazdemu moze sediet ovladania a unixovy princip ale pravda je taka ze Linux co do bezpecnosti je niekde uplne inde nez windowsacke shity... a tie dristy co potia ludia od microsoftu to su len pre ovecky 13.03.2010 12:27  
    • Avatar pekarito: pouzivam doma Fedoru 12 a Windows 7 + eset smart security.. zavireny system som nemal uz pekne davno.. chce to len pouzivat legalny softver a neinstalovat vsetko z netu, hned ako sa otvori okno.. rozumny uzivatel dokaze mieru zavirenia systemu minimalizovat.. 13.03.2010 20:11  
    • Avatar pekarito: s linuxom uz robim pekne dlho.. naposledy mi trvalo 3 dni, kym som si nasiel a zkompiloval vhodne zdrojaky pre moju tlaciaren len preto ze som isiel z Fedory 11 na Fedoru 12.. pre moju Gps navigaciu som vhodny soft pod linux ani nenasiel.. Takze tie reci aky je linux uzasny si mozete usetrit.. 13.03.2010 20:16  
    • Avatar bruno: "ale pravda je taka ze Linux co do bezpecnosti je niekde uplne inde nez windowsacke shity"

      Principiálnou odlišnosťou linuxu sú znížené používateľské práva - ktoré samozrejme existujú aj vo win, ale vinou MS a následne vývojárov sa tento prístup neujal, zatiaľ čo v linuxe je samozrejmosťou.
      17.03.2010 01:06
       
    • Avatar kyytaM: pekarito: co ma kernel spolocne s tym, ci nejaka firma kasle na svojich zakaznikov? vyplakavas na nespravnom mieste... 17.03.2010 10:50  
    • Avatar pekarito: kyytaM: 1. nevyplakavam, len konstatujem.. Kernel sam o sebe mi je na 2 veci.. podobne ako OS bez aplikacii.. Mne je v podstate jedno aky mam OS, ak na nom spolahlivo funguju aplikacie ako i zariadenia, ktore potrebujem pre pracu.

      2.) Zle napisane drivery sposobovali aj v minulosti nestabilitu oboch systemov, casto aj pady Win9x.
      Neviem ktora firma kasle na svojich zakaznikov.. Patche mi chodia na oba systemy, rovnako je k dispozicii mnozstvo navodov a rieseni na nete..
      18.03.2010 00:20
       
    • Avatar pekarito: Myslene bolo tak, ze co sa tyka nedostupnosti rozneho software na platforme Linux (napr. rozny propr. sw, na ktory su ludia zvyknuti z Win), je to len nechopnost/nemohucnost/nezaujem danych firiem mat verziu aj pre non MS OS. Linux (co je de facto kernel) nemoze za to, ze napr. Adobe jednoducho nema Linux verzie z velkej casti svojho SW (a kasle na svojich zakaznikov). Na druhu stranu to zas moze byt prilezitost pre ine firmy (ako napr. Softmaker v pripade kancelarskeho text/tab editora).

      Co sa ...celý príspevok
      18.03.2010 00:40
       
    • Avatar kyytaM: ten posledny bol odo mna, sry za zly nick ;) 18.03.2010 15:12  
    •  
       
  • Avatar meno: no a čo tak skúsiť podobný model ako keď si bežný user zaplatí za každú mechaniku a nosič autorský poplatok pretože by teoreticky mohol napaľovať kradnuté diela (je úplne jedno že ten neborák si na to bude páliť tak fotky z dovolenky), tak by microsoft na tie praktiky ktoré navrhuje prispieval do karanténneho fondu ;) 09.03.2010 08:48  |  Reagovať  
 

Najviac vás zaujalo

24 hodín

týždeň

mesiac

 
 

Najnovšie články

ESET: BE­TA ver­zia no­vej ge­ne­rá­cie rie­še­ní pre fi­rem­ných zá­kaz­ní­kov
(Publikované pred 18 hodinami) ESET ozná­mil vy­da­nie BE­TA ver­zií svo­jich no­vých vlaj­ko­vých pro­duk­tov pre fi­rem­ných zá­kaz­ní­kov: ESET En­dpoint Se­cu­ri­ty Sui­te a ESET En­dpoint Se­cu­ri­ty. čítať »
 
Co­py­rig­hto­vej koa­lí­cii pre­ká­ža­jú od­ka­zy na pi­rát­ske weby
(Publikované pred 18 hodinami) Koa­lí­cia ma­ji­te­ľov autor­ských práv lo­bu­je u brit­ských zá­ko­no­dar­cov za od­strá­ne­nie "pi­rát­skych od­ka­zov" z vý­sled­kov inter­ne­to­vých vy­hľa­dá­va­čov. Prob­lé­my s kon­tro­ver­zný­mi zá­kon­mi ale­bo ich návr­hy ne­ma­jú len v USA. Po­dob­né prí­pa­dy sa ob­ja­vu­jú aj vo Veľ­kej Bri­tá­nii. čítať »
 
Pre­čo je do­ho­da AC­TA dô­le­ži­tá a zlá
(Publikované pred 18 hodinami) Kon­tro­verz­ný návrh zá­ko­na AC­TA (An­ti-Coun­ter­fei­ting Tra­de Ag­ree­ment) je dnes veľ­mi frek­ven­to­va­ná té­ma v mé­diách. Až do­po­siaľ sa o ňom ro­ko­va­lo za za­tvo­re­ný­mi dve­ra­mi, no te­raz je do­kon­če­ný a pod­pí­sa­la ho väč­ši­na vy­spe­lých kra­jín sve­ta, kto­ré prip­ra­vu­jú je­ho ra­ti­fi­ká­ciu. čítať »
 
Ve­rej­ný MI­DI exploit už vy­uží­va­jú hac­ke­ri
(Publikované pred 2 dňami) Kri­tic­ká bez­peč­nos­tná di­era, na kto­rú spo­loč­nosť Mic­ro­soft vy­da­la zá­pla­tu za­čiat­kom me­sia­ca, je ak­tív­ne vy­uží­va­ná hac­ker­mi. Upo­zor­ňu­jú na to exper­ti z bez­peč­nos­tnej fir­my Trend Mic­ro. čítať »
 
Ako za­brá­niť Goog­lu, aby vás sle­do­val?
(Publikované pred 2 dňami) Goog­le od 1. mar­ca me­ní nas­ta­ve­nie súk­ro­mia pre pou­ží­va­te­ľov svo­jich slu­žieb. Po­kiaľ sa bo­jí­te, že by ste s Goog­lom zdie­ľa­li až pri­ve­ľa osob­ných in­for­má­cií, vždy exis­tu­je rie­še­nie, ako to ob­me­dziť. čítať »