Midori – koniec éry systému Windows?

vytlačiť
poslať e-mailom
vybrali.sme.sk
facebook
ohodnotiť
Spoločnosť so sídlom v Redmonde oficiálne priznala existenciu systému, ktorý je postavený úplne mimo súčasnej architektúry, používanej v operačnom systéme Windows. So stále narastajúcou dôležitosťou úlohy internetu v operačnom systéme počítačov a stúpajúcou prevahou virtualizačných technológií v dnešných počítačoch sa totiž nezadržateľne blíži deň, keď sa stane súčasný OS spoločnosti Microsoft zastaraným. Gigant na poli vývoja softvéru sa na tento deň pripravuje prácou na novom projekte s pracovným názvom Midori. Pôjde o odnož operačného systému Singularity, systém bude schopný využívať výhody technológií, ktoré pri koncipovaní systému Windows neboli známe. Midori je momentálne v „inkubačnom“ štádiu, teda je bližšie k uvedeniu na trh ako ostatné projekty Microsoft Research, ale nie je vo forme, aby mohol byť akokoľvek publikovaný.

Podľa prvých správ bude nový OS sústredený na internet a založený bude na myšlienke prepojených systémov, čím sa do veľkej miery eliminujú vzájomné závislosti medzi jednotlivými aplikáciami a operačným systémom, ktoré existujú v dnešných počítačoch. Tento efekt sa docieli vytvorením izolovaných softvérových procesov. Potreba takéhoto riešenia pramení zo značne odlišného, moderného prístupu k práci s počítačmi. Používatelia stále viac rozširujú svoju prácu medzi miestnymi a vzdialenými zariadeniami, druhým dôvodom je vyššia miera prítomnosti internetu.

Systém Midori bude zameraný na súčinnosť, viacero zdrojov bude pristupovať k „oblaku“ aplikácií, dokumentov a služieb. Využívať bude technológiu označovanú Asynchronous Promise Architecture, ktorá efektívne distribuuje aplikácie cez uzly.

Hoci dátum vydania nie je vôbec známy a zatiaľ vlastne nie je ani isté, či systém niekedy vyjde, Microsoft by vraj chcel zo svojho pripravovaného produktu urobiť konkurenta pre Mac OS X 10.6 Snow Leopard, ktorého vypustenie sa očakáva v priebehu budúceho roka. Otázne je aj to, či sa systém bude stále volať Windows, aby sa udržala značka, alebo sa bude volať inak, aby bolo jasné, že ide o úplne oddelený systém.

Zdroj: www.electronista.com

Hodnotenie:
   

Diskusia

 
 
  • Avatar Tomáš Pružina Linux je neporovnateľne menej náročný na RAM,
    grafickú pamäť a aj procesor.
    Ja mám nainštalované oba systémy,
    linux na prácu (bezpečný, svižný, príjemný) a Vistu
    na hry.

    Ak chcete porovnať Aero vs Linux (beryl, compiz):

    http://au.youtube.com/watch?v=xC5uEe5OzNQ

    myslím, že neni o čom (používam svoj pomocne konfigurovaný compiz) a linux jasne vyhráva.

    Čo však svedčí v neprospech linuxu, je podpora
    hardvéru (ja som si musel inštalovať modem, bluetooth, kameru a multimediálne klávesy),
    čo sa zmení, len ak viac používateľov začne používať linux (btw nechcete turnuť k linuxu? :)

    A ďalej je to nepríjemné inštalovanie programov cez konzolu, i keď napr. debian (ale aj iné) majú samoinštalačné programy (synaptic) a balíčky (.deb) atď Atď
    25.08.2008 22:17  |  Reagovať
     
    •  
       
  • Avatar mirec10 Ja sa cudujem ze mrkvosoft nepremenoval windows po vydani windowsu ME (millenium edition).
    Medzi 25 najvacsimi IT nepodarkami vsetkych cias sa umiestnil na 4.mieste http://www.pcworld.com/article/125772-2/the_25_worst_tech_products_of_all_time.html
    13.08.2008 16:40  |  Reagovať
     
    •  
       
  • Avatar pepignon Každý nadáva na apple, ale nadáva skôr ten, čo ho nemá doma a videl ho len z rýchlika. Na všetko si treba zvyknúť. Aj na win sme si zvykali po Nortone. A to isté platí aj o apple.
    OS X je dobrý - má svoje chyby, ale je lepší ako win. Čo pripojím hneď funguje - tlačiareň? strčím kábel a ide, scanner to isté, kamera, foťák. Všetko je jednoduché a prehľadné. Ak mám win neustále inštalujem ovládače a obslužné programy. Skúste si apple dlhšie a potom nadávajte.
    Mimochodom z histórie - apple zadal zákazku Billovi Gatesovi na vývoj softvéru pre lisu. A ejha vznikol MS - najdlhší súdny spor histórie.
    Porovnajte si tiger a vistu - nič to nepripomína.
    13.08.2008 14:10
     
    • Avatar CPY STFU!
      Mam osX par rokov, os 9.1 asi rok 8.5 pol roka 7.1 som frcal dlhe roky
      A jednoznacne vitaz je Windows XP, vistu som este nemal tak neviem posudit.
      25.08.2008 09:50
       
    •  
       
  • Avatar komboj ja si myslim ze najvystiznejsi nazov by mohol byt
    Microsoft Crap
    13.08.2008 09:50  |  Reagovať
     
    •  
       
  • Avatar .[dot] Recept:
    zobereme linux, bsd/unix, a hlavne Plan 9. Zamiesame, premenujeme, zmenime licenciu, uzavrieme kod, dodame bugy aby to nikto nespoznal. Za staleho miesania vsetkym hovorime ake je to uzastne nove, ako nas vsetci kopiruju a BSD porusuje minimalne 500 nasich patentov a potom predavame.
    12.08.2008 18:11
     
    • Avatar prosim vas tak toto som uz niekde cital :D 17.08.2008 03:26  
    •  
       
  • Avatar pistas toto su len bezne marketingove dristy na ktore ma Mrkvo$rot patent.
    Vypustime do sveta nejake sracky, cena akcii stupne, tupe pro-M$ individua na to skocia, zavladne svetovy mier, ...... nechal som sa uniest.

    Na 30% bude nieco z tohto pudingu pravda, na 30% to skonci uplne inak nez je tu popisane (bude to mat hodne "ale") a na 40% to je to co som popisal vyssie (totalna konina).


    Poznamka pre anti-linux evangelistov:
    nie som linuxak. pouzivam legalny WinXP
    12.08.2008 12:02
     
    • Avatar DJ tato reakcia ma najviac pobavila, nie zeby bola klamliva ale preve naopak pravdiva. :)
      A ten Mrkvo$rot tak to si zapisem niekde:)
      14.08.2008 18:12
       
    •  
       
  • Avatar Matej Kosik Hm. Zeby opat instancia osvedcenej Microsoft taktiky:

    http://www.kmfms.com/whatsbad.html#vaporware

    ? T.j. Microsoft vidi, ze ini vyvijaju lepsi OS, tak aj oni sami simuluju, ze nieco robia a snazia sa odlakat zakaznikov od konkurecnych produktov prazdnymi slubmi?
    12.08.2008 09:55  |  Reagovať
     
    •  
       
  • Avatar Andrej To tvrdili pôvodne aj o Viste (vtedy ešte s názvom Longhorn). 12.08.2008 08:56  |  Reagovať  
    •  
       
  • Avatar Halabala Ten nazov je trocha zavadzajuci - ked sa v tom trochu porypete tak zistite ze je to iba vyskumny projekt a je dost mozne ze sa ani nikdy konat nebude. Minimalne ne v najblizsej dobe - urcite by sa potom nesprtali s Windows 7 12.08.2008 03:26  |  Reagovať  
    •  
       
  • Avatar dagi No comment. Takychto clankov som za poslednych par rokov cital kvantum. Kebyze Microsoft splni vsetko co slubil tak dnes ovladam pocitac hlasom, mam WinFS na Viste,... mam pokracovat? ;D 11.08.2008 20:57  
    • Avatar DJ Fun Thomas ovládať počítač hlasom sa už dnes dá i na Viste, sice to nie je ten najlepši OS (jeden z najhorších) ale dá sa to tam! 14.08.2008 18:08  
    •  
       
  • Avatar Applista No co v 1984 skopirovali od Apple a vytvorili Windows 1 potom to z Apple vyzeralo na krach a s windowsom to tiez bolo vseliake vid win9x. No potom pride Mac OS X a zrazu MS ho skopiruje a prida dake hovadiny aby to nebolo cisto Mac OS X. No Apple sa snazi a chce vytvorit Mac OS X 10.6. Ten sa zda byt neskopirovatelny kvoli zmenam prevazne v jadre systemu a MS uz nema na vyber a musi opat siahnut po vymozenostiach unix-like systemov.

    Ale netreba sa bat. Kym to vydaju na trh tak bude minimalne 2012 a to uz bude mat Apple dalsie esa na kopirovanie v rukave. :)
    11.08.2008 15:06
     
    • Avatar peter no tebe to apple riadne vymylo mozog 11.08.2008 16:56  
    • Avatar ARnn jj presne a to este chudak nevie ze cast apple vlastni microsoft ;) 11.08.2008 22:15  
    • Avatar majko poznas trochu firmu Xerox ? :D 12.08.2008 08:23  
    • Avatar qq no aby ste sa neposrali

      v xeroxe nepochopili vyznam obrazoviek a mysi

      a fakt je ten ze MS nic riadne nevymyslel len kopiruje kopiruje a kopiruje

      ak to nevidite tak ste slepi

      a na margo argumentov typu: "ale MSWIN pouziva najviac ludi" len tolko "zerme hovna pretoze miliardy muuch sa predsa nemozu mylit"

      tupci
      12.08.2008 08:34
       
    • Avatar xxx **** ******* zaslepeny 12.08.2008 10:47  
    • Avatar qq kazdy mame svoje chyby, ale nemusis vsade pisat co si o sebe myslis 12.08.2008 11:44  
    • Avatar Uma Ti Vsetko je uzasne, tak vam odporucam si pozriet film pirati Silikon Vali (neviem jak asto pise)(Skoda, ze okna a mysku si nedali patentovat Xerox... Velka chyba). A nieco na margo Linuxu. Je fakt, ze windows som dokazal nainstalovat bez chyby (debian a SUSE som pred 1/2 rokom skoncil pri nejkej chybe rovno pri instalacii). Pre Linux hovori cena FREE). Ale je fakt, ze si zozen hardver bez Linux driverov a si tam v black hole. (A nic ti nepomoze). A nieco o rychlosti. Jemne sa mi zda, ze linux je v nejakych ...celý príspevok 12.08.2008 23:48  
    • Avatar MP No veru chuda zena ked prisla za sefstvom s napadom a odbili ju slovami:
      "myslite ze by niekto chcel mat dakedy doma na stole dakeho hlodavca"

      Whoops, a co teraz, chceme ??? :D
      14.08.2008 09:29
       
    • Avatar Peto_MiG Radil by som porovnávať porovnateľné. Windows 2000 je systém starý 8 rokov. Na 96MB RAM je aj tak nepoužiteľný na rozumnú prácu, 128MB je nutné minimum, čo má ešte stále ďaleko od komfortu.

      Buď ho porovnávaj s nárokmi niektorej distribúcie Linuxu z roku 2000 (možnože nejaký RedHat 5 alebo Debian Potato), alebo s Linuxom porovnávaj Vistu (iný Window$ už aj tak nekúpiš, ak nepočítame server).

      Ďalšj ber, prosím, do úvahy fakt, že dnešné Linuxové distribúcie už všetky ponúkajú 3D efekty ...celý príspevok
      14.08.2008 13:40
       
    •  
       
  • Avatar Elven nemozem si pomoct... no vsetky tie MS systemy vo vyvoji su casto len bublina... nikto mimo firmu to neuvidi, nie su volne zdrojaky, takze macka vo vreci.

    Uloha internetu je velmi dolezita momentalne aj v buducnosti. Preto pouzivam Gnu/Linux (konkretne Greenie) a planujem pri tom aj ostat...
    11.08.2008 14:22
     
    • Avatar --- A nainštaluješ mi ho? Mám jednu m68k na ktorú by som si chcel dať linux, ale zatiaľ mi to nevyšlo. 11.08.2008 23:19  
    • Avatar kraken daj si tam NetBSD a Linuxu das aspon pokoj :) 12.08.2008 10:10  
    • Avatar sQuo sorry, ale o com to akoze hovoris? Singularity ma volne zdrojaky pre vyvoj, takze to nie je vymyslena bublina(ak si narazal na to, ze Singularity vobec neexistuje).

      dalsiemu tvojmu odstavcu vsak uz totalne absolutne najmaximalnejsie vobec nerozumiem ;)
      ako suvisi(snad som dobre napisal makke i ;-) ) dolezita uloha internetu s tym, aky OS pouzivas?
      keby kazdy zacal pisal prispevky typu "Pitny rezim je pre cloveka velmi dolezity, preto pouzivam MS Windows (konkretne XP)"(lebo to, len v ...celý príspevok
      12.08.2008 14:03
       
    • Avatar Elven no tak pri pouzivani internetu je dolezite vybrat si system... nech netreba furt platit niekoho kto by sa o to staral...

      windows je bezpecny na pouzivanie desktopu, ked sa tam nainstaluju rozne antiviry, firewally a taketo veci, o ktorych nemam moc prehlad... no myslis ze to vzladne hocikto?

      no to uz idem od temy...

      ma to singularity nejake livecd? alebo da sa bez problemov nainstalovat do virtualnej masiny?
      13.08.2008 21:08
       
    • Avatar sQuo ano, treba si vybrat system, ale preco to ma byt prave linux? Kto chce hrat hry(a tie su dost podstatne), alebo chce mat kvalitu, pouziva Windows, na ktory su najlepsie drivre a neviemco este... Co ti na windowse prekaza? Ze nevies v nom robit? To je jak u Radeka Hulana, co nevie robit s MACom a tak nanho nadava.

      Pocuj, neuraz sa, ale co je to firewall? Mas to cudo v linuxe? Ja absolutne nechapem naco je... Nemam vonkajsiu IPcku, rovnako jak 95% zvysnych ludi, takze firewall NEPOTREBUJEM. A ...celý príspevok
      14.08.2008 11:50
       
    • Avatar Peto_MiG Vírus? Ani nevieš ako. Stačí infikovaný USB kľúč, lebo Window$ hovorí "pane" každému výmeniteľnému médiu (autorun). Alebo si otvoríš nejaký infikovaný súbor, či už ofisovský dokument, MP3, WMF, JPEG alebo iný, ktorý dokáže vďaka chybám softvéru spustiť ľubovoľný kód. Neviem, či vieš, že Scripting Host spúšťa makrá aj vtedy, keď si to ofisu zakázal.

      Nemáš potuchy, koľko takýchto dier ešte nebolo odhalených.
      14.08.2008 13:47
       
    • Avatar Lord Dave boze netresci ale UDRI!!!
      ja nevim kde som nasiel tolko trpezlivosti citat tvoje kraviny..jak si furt branis wiblbows!
      boze!!

      virus... tvoje keci ze "to, ze je tam vela chyb, je pravda, no nie menej, ako v inym produktoch..."
      a teraz ty si mozno s"""" do huby..skusal si niekedy linux?? "Ne vazeny pane, neskusal!!" tak co tu prosim ta hovoris !! LINUX ti je postaveny uplne inak!! on ti neotvori .EXE subor! pretoze na to nemá API prostredie windowsacke (preco by aj mal mat..) a cez ...celý príspevok
      19.08.2008 14:59
       
    • Avatar Sarge lolarofla :D:D:D ale pobavil som sa :D a tie "rozodovace u providerov" ja z teba nemozem :D 24.08.2008 20:01  
    • Avatar sQuo ejhe, mas stastie, ze mam teraz 15 minut casu, aby som ti poodpovedal. takze pekne pomalicky :)

      1) som rad, ze citas moje prispevky, hoci s nimi nesuhlasis. Urcite Ta hodnotovo oslovili, ked si nuteny na ne reagovat takymto sposobom ;-)

      2) nevyslovuj(nepis) prosim ta meno Bozie nadarmo. Viem, ze zrejme si ateista, a Ti to moze byt jedno, ale aj tak.

      3) trosku sa nauc pisat gramaticky spravnejsie, lebo uz len podvedomie mi brani vazit si hocikoho, kto pise s chibamy :)) ...celý príspevok
      24.08.2008 23:24
       
    •  
       
  • Avatar duch Viem ze to bude vyzera ako kritika, ale obcas si treba aj nieco pozriet a trochu objasnit terminologiu
    ...viacero zdrojov bude pristupovať k „oblaku“ aplikácií, dokumentov a služieb....

    viac o cloud computingu je na wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_computing
    aby ludom bolo jasne ze tie "oblaky" nie su objekty na nebi kondezovanej pary

    a ad Singularity

    pre vsetkych kritikov, na svete existuje mnostvo tipov jadier od nanokernelov, microkernelov, monolytickych kernelov (Linux), ich kombinacie (hybdridny kernel ala NT) a makrokernel a takto mozeme pokracovat.... Singularity je v podstate kombinaciou velmi maleho jadra s abstraktnou vrstvou komunikacie napisane v high level jazyku C# a moji mili napisat jadro nie v C/C++ ale v C# tak to je sila....to je ako napisat jadro OS v basicu :).... takze s tym kritizovanim by som to az tak neprehanal.... To ze je to len vedecka teroria je skoda...:)
    Btw existuje velmi znama debata Tannenbaum v.s. Torvaldes "Why is linux obsolete" a pomaly pri tych vsetkych virtualizaciach, hyper-V, Xen a co ja viem co technologiach su prave mikrokernele to spravne orechove.... ale to je uz ina pesnicka...

    11.08.2008 13:59
     
    • Avatar kraken namespaces je to co malo byt v OSS systemoch 12.08.2008 10:12  
    • Avatar sQuo ked si uz hodil link na cloud computing, tak aj ja hodim jeden dobry link na http://www.codeplex.com/singularity :)
      kazdopadne neprehanaj to s tym, ze je to jak robenie OS v basicu :) C# imho nie je az tak na to cele nevhodny, ako sa moze na prvy pohlad zdat.
      12.08.2008 13:50
       
    •  
       
  • Avatar toms Uz len kvoli kompatibilite s ostatnymi (Mac, Linux, BSD) by mal byt novy OS od MS Unix like.

    Singularity vyzera ako pokus, ktory moc nevysiel, vsak uz ked kernel je napisany pomocou high level programming jazykov, tak nemoze byt rychly.

    Tolko moj nazor.

    btw. doporucujem si zo zvedavosti skusit http://www.menuetos.net/
    11.08.2008 13:09
     
    • Avatar menuetos nahodou daky odkaz na stiahnutie Menuet64 nahodou nepoznate? torrent, rapidshare,...
      vopred dakujem
      11.08.2008 16:36
       
    • Avatar aha ho ... najdes tu:

      http://en.wikipedia.org/wiki/MenuetOS

      http://www.pcforum.sk/menuetos-1xfdd-vt4917.html
      12.08.2008 08:22
       
    • Avatar super, dakujem! 12.08.2008 11:47  
    •  
       
  • Avatar Tomas No dufam ze to bude konecne pouzitelny system. Vista sa moc neujala a keby sa nepredavala predinstalovana na notebookoch tak ju nema ani 5percent ludi. Asi si Microsoft uvedomil ze vyvijat system tym ze vylepsuju system ktory vydali v minulosti nema zmysel. Viem ze im ide o spetnu kompatibilitu ale takto to proste uz nejde. Snad tento uplne novy system ktory nebude vychadzat z predchadzajucich win bude konecne stabilny a bezpecny a poskitne prijemne prostredie aj bez potreby 2GB ram a dvojjadroveho procesora :-D 11.08.2008 12:43  
    • Avatar is Zabudni. 11.08.2008 13:13  
    • Avatar sam12 a ty si decko ktore pise preto lebo nieco, niekde, niekedy cital 11.08.2008 13:40  
    • Avatar hm ?
      nerozumiem tvojej reakci na tomasov prispevok. nahodou ja s tomasom suhlasim a bolo to presne to co napadlo aj mna. cesta vylepsovanim XP nikam nevedie. ak chcu ostat na trhu musia vymysliet nieco prevratne .. a musia to spravit este teraz kym maju velky vplyv a budu to moct presadit.
      11.08.2008 13:47
       
    • Avatar Imho Dvojjadrove procesory su uz standard a s vyrobou jednojadrovych sa uz ani nepocita, ceny RAM pamati taktiez dostatocne klesli, tvoje tvrdenie je rovnake ako kedy pred 10 rokmi ludia polemizovali ze preco XP vyzaduje 256/512 MB RAM pre optimalny chod ked 98 si vystaci bohate aj 128 MB, vsetko ide dopredu :) je to prirodzene 11.08.2008 13:49  
    • Avatar jahoda no akoze xp je uplne nepouzitelny. radsej dufaj ze sa raz zobudis. 11.08.2008 14:12  
    • Avatar Stealth nechcem tu zas vyvolavat flame, a vsak polozim jednu otazku... preco linux s KDE, beryl a podobnymi, ktore vyzeraju lepsie, hybu sa lepsie a kludne by mohli byt aj narocnejsie, su tak neuveritelne nenarocne oproti viste.. ked sa to da spravit tam preco nie aj tu. S tym argumentom z pohladu vyvoja HW suhlasim, ale HW sa vyuziva na pracu aj s niecim inym ako je len samotny system, ktory z neho vyzerie prevaznu cast.. 11.08.2008 14:25  
    • Avatar Free Vista? Toto nema s Vistou nic spolocne.. je to OS postaveny na dost odlisnych zakladoch.. ak chces komentovat nastupcu Visty, tak si pockaj na clanky o Windows 7.. 11.08.2008 14:35  
    • Avatar MSm to ze linux s KDE je krajsi je len tvoj nazor tak ta prosim neprezentuj to ako fakt, kazdemu sa paci nieco ine.To ze ma vista vysie naroky nepovazujem az tak za zle. lebo keby bolo podla linux tak este v roku 2059 by prisli na trh prve 2GB RAM pamete.ved naco by nam bolo viac :) 11.08.2008 15:06  
    • Avatar sQuo ide o to, ze gnu/linux si kladie ako jeden z cielov nenarocnost na prostriedky... windows prisiel na to, ze setrit kazdym kb nema zmysel(s cim osobne suhlasim), lebo vyvoj ide dost rychlo vpred a ceny klesaju. mozno raz trh bude vyzadovat nenarocnost na pamat a microsoft sa bude musiet prisposobit; zatial to vsak nehrozi.

      co sa linux, KDE a berylu tyka, tak ano, uznavam, ze je to viac zamerane na nenarocnost, no uvedom si, ze:
      1) o par rokov to bude jedno
      2) beryl, presnejsie dneska ...celý príspevok
      11.08.2008 16:29
       
    • Avatar yanick "To ze ma vista vysie naroky nepovazujem az tak za zle. lebo keby bolo podla linux tak este v roku 2059 by prisli na trh prve 2GB RAM pamete.ved naco by nam bolo viac :)"

      Toto je v principe strasna blbost ... stupla kriminalita, ale som rad, aspon mam doma lacny tank a zanovnu stihacku :-D :-D :-D

      Ale mozno predsalen na tom nieco bude ... neviem ako velmi suvisi vyroba dynamickych a statickych pamati, ale je mozne, ze vacsi dopyt po ddr ma scasti za nasledok aj zlacnenie ssd diskov, ...celý príspevok
      11.08.2008 17:09
       
    • Avatar            na co je nepouzitelny? na struhanie mrkvy? 11.08.2008 17:35  
    • Avatar yanick "Toto je v principe strasna blbost (...)"
      Hm, az taka nie, zabudol som na hry :-)
      11.08.2008 17:42
       
    • Avatar Laco Linux a lepsi vyzor? To je velice subjektivny nazor. Vista ma rozhodne najrajsi vzhlad a Aeru sa nic nevyrovna. Ani KDE4 ani ine gycove Beryl dekoracie s Nautilusom... 11.08.2008 18:32  
    • Avatar Stealth "lebo keby bolo podla linux tak este v roku 2059 by prisli na trh prve 2GB RAM pamete"
      to si snad nemyslel vazne.. tak by to urcovali graficke programi, hry a mnoho inych veci..
      11.08.2008 20:51
       
    • Avatar vandal A naco ti je viac ? Dam ti radu ... pouzi komp s 1GB pamate a rozbehaj v nom vistu a linux ... potom v kazdom z nich rozbehaj virtualne masiny ... uvidime, ktora bude rychlejsia a stabilnejsia
      ... na margo predosleho prispevku, ze Compiz Fusion je horsie ako Aero ... toto nemoze nikto so zdravym rozumom mysliet vazne ... Compiz vyzera lepsie, ma 10x mensie hardverove naroky, takze si ho mozu uzit aj majitelia starsich pocitacov a hlavne neviem, kde si prisiel na tu nestabilitu ... zaujimave, ze mne ...celý príspevok
      12.08.2008 13:07
       
    • Avatar gustonator No to bude asi tym, ze si este v zivote nevidel pekne spraveny linux.A to ze si ho nevies upravit podla vlastnych predstav, tak to je uz tvoja vec. 12.08.2008 18:22  
    • Avatar siiri Tak Compiz rozhodne nevyzera lepsie, navyse je neskutocne nestabilny a na dvoch, nedajboze troch monitoroch v rezime dualview na neho mozes zabudnut. Pouzival som ho par dni na Ubuntu a mal som rovnaky nazor, ale potom som ho musel vypnut, celkovo spomaloval pracu a aj ked tie efekty zo zaciatku spravia Wow, po velmi kratkom case zacnu liezt poriadne na nervy. Na Viste pouzivam Aero od zaciatku a nemozem povedat jedno zle slovo. To co Linuxu skutocne zufalo chyba je ergonomia, treba si uvedomit, ze ...celý príspevok 13.08.2008 00:19  
    • Avatar Peto_MiG No, minule sa mi znama postazovala, ze ona vobec tomu pocitacu nerozumie. Ked otvorila notebook a ja som videl tu slavnu Vistu, tak mi to pripadalo vylozene skarede, preplacane a nepriatelske prostredie. Kazdu chvilu vyskakovalo okno UAC, to akoze ten pokus o lepsiu bezpecnost. Pracovalo sa mi v tom vyslovene zle.

      Musel som si vzdychnut "stary zlaty GNOME". S velkou ulavou som sa vratil k Linuxu.
      14.08.2008 13:52
       
    • Avatar siri Holt je to vec nazoru, mne sa v klasickom GNOME tiez celkom dobre pracuje. Prostredie Visty mi ale vyslovene vyhovuje, je pekne a neobtazuje ma (samozrejme s vypnutym UAC). 14.08.2008 14:09  
    •  
       
 

Ďalšie články z kategórie

Už 12 slovenských aplikácií v súťaži Android s HTC
Na oficiálnej stránke www.htcandroidsutaz.sk, ktorú spoločnosť HTC spustila na začiatku súťaže Android, sa objavilo už 12 rôznych slovenských aplikácií... viac »
30.07.2010
 
TS: Electronic Arts a Linkin Park spojujú sily v Medal of Honor
Ve videoupoutávce se záběry ze hry v režii Joea Hahna zazní exkluzivně nový singl kapely Linkin Park „The Catalyst“... viac »
29.07.2010
 
TS: Nové produkty Panda Security radu 2011 pre jednotlivé PC
Spoločnosť Panda Security poskytujúca riešenia na báze tzv. „cloud security“ pod sloganom „Chráňte svoj online svet“ uvoľnila na trh nové produkty radu 2011 pre domácnosti a menšie spoločnosti. V porovnaní s predchádzajúcimi verziami prinášajú rýchlejší výkon a menší vplyv na zdroje... viac »
29.07.2010
 
TS: SAS In-Memory Analytics umožní viac chrániť marže a rýchlejšie predávať sezónny tovar
SAS, přední výrobce softwaru a služeb pro business analytics, představuje nové vyspělé technologie, které umožňují retailovým firmám zvládat obrovský nárůst objemu nezpracovaných dat a přeměnit je v informace, které umožní managementu rychlá a přesná rozhodnutí... viac »
27.07.2010
 
TS: Hry „Tuning Cars“ a „Moto Girls“
Máte radi rýchle autá, krásne ženy a spoločenské hry ako pexeso? V tomto prípade sú tieto nové hry z dielne Inlogicu určené presne pre Vás!.. viac »
27.07.2010