TS: VESMÍR: Ruská nákladná vesmírna loď sa spojila s ISS

vytlačiť
poslať e-mailom
vybrali.sme.sk
facebook
ohodnotiť

Progress M-04M dopravil na Medzinárodnú vesmírnu stanicu (ISS) nové zásoby vody, paliva, potravín a kyslíku.

Ruská nákladná vesmírna loď Progress M-04M sa dnes o 5:26 Stredoeurópskeho času (SEČ) úspešne automaticky spojila s Medzinárodnou vesmírnou stanicou (ISS), kam priviezla nové zásoby. Progress dopravil na ISS napríklad zásoby vody, paliva, potravín a kyslíku, ale taktiež aj čokoládu, DVD nosiče a malý skleník na experimentálne pestovanie rastlín.

Vesmírna loď Progress M-04M vyštartovala z kozmodrómu Bajkonur v Kazachstane 3. februára a na obežnú dráhu ju vyniesla raketa Sojuz-U. V nedeľu 7. februára odštartuje z mysu Canaveral na Floride raketoplán Endeavour, ktorý na ISS dopraví modul Tranquility (v preklade Pokoj) a robotickú kontrolnú stanicu Cupola so siedmimi oknami.



Zdroj: SITA

Hodnotenie:
   

Diskusia

 
 
  • Diskusia je momentálne prázdna.
 

Ďalšie články z kategórie

Starnúca vesmírna loď vytvorila doteraz najlepšiu mapu Marsu
Starnúce stroje získali ďalší bod. Najstaršia vesmírna loď operujúca okolo planéty Mars vytvorila doteraz najlepšiu mapu Červenej planéty. Loď Mars Odyssey agentúry NASA dorazila k planéte v roku 2001.. .. viac »
29.07.2010
 
Všetky austrálske vačkovce sa vyvinuli z jedného predka
Všetky austrálske vačkovce, medzi ktoré patria napríklad kengury, koaly alebo vombaty, majú jedného spoločného predka. Ten prišiel do dnešnej Austrálie z Južnej Ameriky. Vyplýva to z najnovšej štúdie nemeckých vedcov z Westfälische Wilhelms-Universität Münster.. viac »
29.07.2010
 
USA: Deti zahŕňané láskou sa v dospelosti ľahšie vyrovnajú so stresom
Bábätká zahŕňané pozornosťou matiek vyrastú na pokojných a vyrovnaných ľudí, ktorí tak ľahko nepodľahnú stresu. Z najnovšej štúdie vyplynulo, že blízke puto medzi matkami a deťmi ich robí odolnejšími proti problémom a starostiam v dospelosti... viac »
28.07.2010
 
Archeológovia objavili doteraz najväčšieho potkana
Vedci objavili v rámci archeologického výskumu vo Východnom Timore kosti doteraz najväčšieho potkana, ktorý mal hmotnosť približne 6 kilogramov. V rámci vykopávok odhalili pozostatky trinástich druhov hlodavcov, z ktorých bolo 11 doteraz úplne neznámych... viac »
28.07.2010
 
To, že zelený čaj prečisťuje viac ako káva, je vraj mýtus
Podobne sú nepravdivé aj informácie, že káva nie je vôbec vhodná pre tehotné ženy alebo že sa vďaka nej chudne. Na Slovensku sa sprostredkovaním faktov a búraním mýtov o konzumácii kávy a jej vplyvu na človeka zaoberá nezávislý Inštitút kávy.. viac »
26.07.2010